Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі
| |||
|
Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі
Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі
Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі
Наталія Микольська
Заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України – Торговий представник України
Міністерство економічного розвитку і торгівлі презентувало перший етап проекту «Експортна стратегія України» – Дорожня карта стратегічного розвитку торгівлі України 2017–2021 рр. Стратегія є унікальним проектом, до якого держава йшла понад 25 років. Документ здолав перші сходинки публічного схвалення.
Сучасні умови розвитку України, в тому числі нові виклики та додаткові ризики, які постали перед її економікою, у зв’язку із анексією Криму та конфліктом на сході країни, вимагають впровадження нових підходів в управління регіональним розвитком на основі кращих міжнародних практик.
У центрі уваги стратегії – людина та зростання загального добробуту.
Ми пишаємося, що є ініціаторами створення проекту «Експортна стратегія України», зокрема результатом його першого етапу – Дорожньої карти стратегічного розвитку торгівлі. Особливий інклюзивний підхід її підготовки полягав у залученні до обговорення численних експертів – співробітників міністерства, представників бізнес-асоціацій, громадських організацій, науковців та практиків. Тож Дорожня карта стратегічного розвитку торгівлі – абсолютно колективний і комплексний документ.
Ми вдячні нашим міжнародним партнерам – International Trade Centre (Міжнародний Торговельний Центр) та Western NIS Enterprise Fund, які нас підтримали в цьому проекті. Зокрема, International Trade Centre в рамках технічної допомоги надав власну методологію створення експортних стратегій, що була апробована у більш ніж 50 країнах світу та адаптована до потреб України.
Уперше йдеться про стратегію, що визначає вектор розвитку та реалізації торговельного потенціалу, шляхи зростання експорту України.
Працюючи над Дорожньою картою стрa-тегічного розвитку торгівлі, ми керувалися ідеєю трьох «О». Відповідно до неї, передусім нам потрібно змінити ставлення до нашої діяльності.
Перше «О» – це діяти оптимістично. Такий підхід дозволить нам створити нові можливості для експортоорієнтованого бізнесу, допоможе повірити в себе, нашу країну і наш загальний успіх.
Друге «О» – оптимізовано. Маємо застосовувати найефективніші методи, зв’язки та комунікації. Цінувати час та наявні ресурси. Ми повинні користуватися сучасними навичками, щоб бути успішними у мінливому світі. Це, зокрема – міжнародний маркетинг, інноваційний менеджмент, творче мислення, а також активна участь жінок і молоді в бізнесі.
Також усі ми маємо діяти згідно з третім «О» – оперативно. Діяти не зволікаючи, для досягнення найвищої соціально-економічної вигоди для країни.
Загалом проект «Експортна стратегія України» складається з трьох етапів:
Отже, нині ми – на першому, ключовому етапі. Чим визначальне знайомство широкого загалу з Дорожньою картою стратегічного розвитку торгівлі? У першу чергу, усвідомленням того, що цей документ акумулює спільну позицію Уряду та бізнесу щодо визначених орієнтирів для розвитку торговельних відносин України, подолання перешкод та використання всіх наявних можливостей для розвитку експорту.
Ми вийшли на чіткий План дій, до виконання якого впродовж п’яти років долучаться понад 40 державних та недержавних інституцій. У Плані дій прописано 56 першочергових завдань і три основні цілі проекту «Експортна стратегія України»:
У Дорожній карті визначено чіткий фокус на розвиток секторів із найвищими конкурентними перевагами (інформаційно-комунікаційні технології, креативні послуги, туризм, технічне обслуговування та ремонт повітряних суден, виробництво запасних частин та комплектуючих виробів для аерокосмічної та авіаційної промисловості, машинобудування, харчова промисловість). Проект «Експортна стратегія України» – багатогранний. Він охоплює величезну кількість дій, які спрямовані на стимулювання експорту та розвиток бренду MadeInUkraine в світі. У переліку актуальних завдань – створення умов для інвестицій та різноманітних стимулів для експортерів, єдиного вікна на митниці, експортно-кредитного агентства, організація програм підтримки для проведення торгових місій та участі у виставках, організація навчальних програм та інформаційних послуг.
Експортна стратегія є живою стратегією, а отже, вона має оновлюватися навіть під час реалізації.
Так, документ адаптуватиметься під змінені реалії. Так, стратегія розширюватиметься секторальними стратегіями. Проте на даному етапі розвитку України значущим уже є те, що створюються умови для стимулювання експорту на рівні держави. І що в будь-якому разі документ визначатиме пріоритети і координацію у всьому механізмі українського експорту.
Розробка якісного документа – лише початок. Наступний крок – швидке та ефективне впровадження стратегії. Це значно складніше, але ми впораємося.
При цьому кожен з нас має відчувати відповідальність за виконання нагальних завдань. Адже Експортна стратегія України – це стратегія кожного з нас. Кожен має виконувати свою домашню роботу. Кожен відповідає за розквіт української економіки.
Cтаття опублікована у часописі РЕГІОНЕТ "Стратегія розвитку" №3.