All-Ukrainian Network of experts and practitioners
on regional and local development

Services in regions

Editor's choice

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Show full text

Не вказано

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Show full text

Не вказано

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Show full text

Не вказано

Partners

 
 
  • УАРОР

    Ukrainian Association of Rayon and Regional Councils

  • АМУ

    Association of Ukrainian Cities

  • ВАССР

    All-Ukrainian Association of Village and Settlement Councils

  • Мінрегіон

    Ministry of Regional Development, Construction and Housing and Communal Services of Ukraine

  • komsamovr

    Secretariate of Committee on State Building, Regional Policy and Local Self-Government of the Verkhovna Rada of Ukraine

  • www.narda.org.ua

    National Association of Regional Development Agencies

  • www.coe.kiev.ua

    Office of the Representative of the Secretary General in Ukraine

  • DESPRO

    Swiss-Ukrainian project «Decentralization Support in Ukraine» DESPRO

  • ІГС

    Civil Society Institute

  • АММУ

    Association of Small Towns of Ukraine

  • НАДУ

    National Academy for Public Administration under the President of Ukraine

  • Відродження

    Program Initiatives «Democratic Practice» of International Renaissance Foundation

  • УНЦПД

    Ukrainian Center for Independent Political Research

  • ЦППР

    Centre of Policy and Legal Reform

  • Мережа центрів

    Public Union Network of legal information and consultation

  • НАСДСУ

    National Association of Agricultural Advisory Services of Ukraine

  • Ресурсний центр

    Center for Knowledge Management «Resource Center for Sustainable Local Development»

Європейський союз та його країни-члени: Данія, Естонія, Німеччина, Польща і Швеція допоможуть Україні створити до 2020 року 600 центрів надання адміністративних послуг

Камеран Худур
Перший секретар Посольства Швеції в Україні, Програмний директор проекту U-LEAD від SIDA

24 січня 2017 року в центральному офісі програми U-LEAD, який знаходиться в Києві за адресою вул. Велика Житомирська, 20, відбулася церемонія підписання угоди про партнерство з чотирнадцятьма об’єднаними територіальними громадами, які були відібрані для отримання допомоги у створенні сучасних центрів надання адміністративних послуг.

Це стало можливим завдяки Компоненту 2 програми U-LEAD, який визначає пріоритетність інтересів українських громадян, створюючи передумови для того, щоб вони відповідно до своїх прав отримували законні, швидкі та доступні адміністративні послуги високої якості.

Сьогодні об’єднані територіальні громади з Закарпатської, Чернівецької, Хмельницької, Житомирської, Вінницької, Київської, Чернігівської, Сумської, Полтавської, Черкаської, Одеської, Запорізької областей беруть участь у конкурсі з відбору ще 10 громад, які отримають фінансування на створення центрів надання адміністративних послуг. Їх відбір буде проведено на основі визначених критеріїв і відповідно до встановлених процедур.

Але що передбачає Компонент 2 проекту U-LEAD?

До 2020 року він передбачає створення до 600 центрів надання адміністративних послуг, де громадяни зможуть отримати послуги, на які вони мають права за законом.

Для того щоб це відбулося, центри повинні бути оснащені меблями і обладнані сучасною інформаційно-комунікаційною технікою, що дозволить адміністраторам центрів виправдати очікування громадян. Це, в свою чергу, вимагає необхідності навчання адміністраторів центрів не тільки з технічних питань, а й з питань дбайливого ставлення до клієнтів.

Компонент 2 проекту U-LEAD також передбачає розвиток ІТ-рішень, які будуть використовувати центри надання адміністративних послуг для забезпечення взаємодії з відповідними державними базами даних, що містять інформацію, необхідну для швидкого надання послуг високої якості.

Проте з метою досягнення стійких результатів деякі передумови повинні бути створені і реалізовані нашими українськими колегами, в тому числі і Урядом, і Верховною Радою. Наприклад: повинна бути створена і застосовуватися функціонуюча належним чином система внутрішнього та зовнішнього конт-ролю – щоб здійснювати оцінку якості роботи центрів надання адміністративних послуг з точки зору як клієнтів, так і самих співробітників центрів.

Внутрішні і зовнішні механізми контролю якості повинні забезпечувати перевірку того, чи дійсно звітність центрів надання адміністративних послуг відображає достовірне і об’єктивне уявлення про послуги, що надаються.

Компонент 2 програми U-LEAD: Центри надання адміністративних послуг та підвищення обізнаності громадян про місцеве самоврядування

На додаток до цього, система внутрішнього контролю цих центрів повинна систематично перевіряти роботу, щоб переконатися, що центри функціонують відповідним чином. Не менш важливо створити систему, яка постійно перевіряє, чи є можливість для поліпшення, задаючи кілька простих запитань. Наприклад: Чи отримали ми максимум з використання наявних ресурсів? Чи робимо ми все правильно? Чи робимо ми правильні і відповідні речі?

Загалом Європейський Союз та його країни-члени: Данія, Естонія, Німеччина, Польща і Швеція розраховують на плідну співпрацю з українськими партнерами і ми зробимо все від нас залежне для успіху роботи зі створення сучасних центрів надання адміністративних послуг на благо України та її громадян!

Об’єднані громади, які підписали меморандуми зі шведською компанією SKL International щодо створення центрів надання адміністративних послуг

Cтаття опублікована у віснику РЕГІОНЕТ "Стратегія розвитку" №2.