Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі
| |||
|
Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі
Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі
Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі
Удосконалити механізм використання Державного та територіальних дорожніх фондів пропонує група народних депутатів України. Перш за все мова йде про дещо інший розподіл субвенції з Дорожнього фонду на дороги місцевого значення, вулиці і дороги комунальної власності. Законопроект, покликаний змінити розподіл субвенції, зареєстровано у Верховній Раді України під номером 10186.
Загальна протяжність доріг в Україні становить 420 тис. км, з яких майже 60%, або 250 тис. км становлять вулиці і дороги комунальної власності в населених пунктах.
У 2018 році держава вперше створила спеціальний Дорожній фонд обсягом близько 47 млрд грн, з яких 11,5 млрд грн спрямувала на дороги місцевого значення. У цьому році обсяг Дорожнього фонду складає 56 млрд грн, з яких 35% або 14,7 млрд грн передбачено саме для доріг місцевого значення.
Кошти значні, однак органи місцевого самоврядування нарікають, що не завжди їм перепадає щось з цієї суми і вони змушені ремонтувати дороги за кошти місцевих бюджетів. Внаслідок цього недоотримують фінансування інші важливі сфери життєдіяльності сіл і міст.
Нагадаємо, кошти дорожньої субвенції в регіонах розподіляються обласними державними адміністраціями. Зокрема, як визначено законодавчо, вони можуть спрямовувати від 0 до 20% цих коштів на вулиці і дороги комунальної власності у населених пунктах громад.
У пояснювальній записці до законопректу 10186 наведено дані розподілу субвенції у 2018-2019 роках (у частині спрямування коштів на вулиці і дороги населених пунктів):
З огляду на таку ситуацію, група народних депутатів у поданому законопроекті пропонує такий розподіл субвенції:
У законодавчому проекті йдеться і про визначення чітких критеріїв розподілу субвенції на відновлення мережі доріг місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах із врахуванням потреб громад на формування спроможних мереж закладів освіти та охорони здоров'я. У 2020 році такий обсяг субвенції становитиме: для бюджету Києва – 2 млрд.грн, для обласних бюджетів – 11 млрд. грн; бюджетів місцевого самоврядування – 7 млрд. грн.
В Мінрегіоні прокоментували, що солідарні з народними депутатами, які запропонували такі законодавчі зміни і підтримують їх ініціативу.
"Дуже правильно, що саме облдержадміністрації здійснюють розподіл коштів субвенції з Дорожнього фонду, бо на місцях краще видно проблеми місцевих доріг. Але немає меж для вдосконалення, тим більше, що досвід підтвердив необхідність удосконалення діючого механізму розподілу дорожньої субвенції. Децентралізація покликана забезпечити якісні і доступні послуги людям незалежно від місця їх проживання. Зробити це без належних комунальних доріг складно. Якщо в громаді з’являється сучасна школа чи амбулаторія, а добратися до них людям складно внаслідок поганого стану доріг, тоді це складно назвати доступними освітніми і медичними послугами. І над цим потрібно працювати, вдосконалювати законодавчу основу", - прокоментував перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ В’ячеслав Негода.
За матеріалами decentralization.gov.ua